Hoppa till innehåll

Förvaltare till KlaraBo i Helsingborg

KlaraBo söker erfaren förvaltare med placering i Helsingborg

Dela denna jobbannons

Vi söker nu en erfaren förvaltare till Helsingborg! Vi erbjuder ett varierande jobb med stora möjligheter att påverka, och du blir en del av vårt team i Område Syd.

Ditt övergripande ansvar blir att ta hand om vårt lokala fastighetsbestånd ur ett förvaltarperspektiv. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll enligt KlaraBos förvaltningsmodell. Förvaltningsmodellen innebär att arbeta med förbättringar av bostadsområdena och att förbättra fastighetens driftsnetto genom aktiva åtgärder som bidrar till ökade intäkter och sänkta kostnader.

Som förvaltare ställs höga krav på att vara en god ledare och förebild, att vara proaktiv och initiativrik för att uppnå bästa möjliga resultat.

Rollen har personalansvar för tre medarbetare (fastighetstekniker) och kommer att vara placerad i Fredriksdal, Helsingborg. Området omfattar följande orter: Helsingborg, Bjuv, Svalöv, Höganäs och Höör.

Vad innebär rollen?

I tjänsten som förvaltare kommer du att:

  • Ansvara för resultat i fastigheterna enligt fastställd budget
  • Löpande förvaltning och skötselkvaliteten i fastighetsbeståndet
  • Upprätta underhållsplaner och ansvara för planerat underhåll enligt förutbestämd plan/budget
  • Upphandla, driva och genomföra ROT-projekt enligt förutbestämd plan/budget
  • Kontakt med myndigheter samt egenkontroll
  • Optimera fastigheternas värme, ventilation och andra tekniska system
  • Optimera energianvändning
  • Optimera processen för och följa upp resultatet av felanmälningar
  • Förhandla och upphandla driftavtal samt beställa åtgärder av entreprenörer
  • Planera och genomföra inköp samt kontakt och avtal med leverantörer 
  • Administration, till exempel fakturahantering, tidrapportering m.m., i diverse supportsystem
  • Medverka vid framtagning av budget 
  • Medverka vid planering och genomförande av investeringar

Vem är du?

Du har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande. Du bör ha minst 5 års arbetslivserfarenhet inom fastighetsförvaltning av bostäder, gärna med inriktning på teknisk förvaltning. Erfarenhet av VVS och installationer är meriterande.

Du har god erfarenhet av personalledning, inkl arbetsmiljöansvar, medarbetarsamtal, skyddsronder mm, samt har mycket goda systemkunskaper. Erfarenhet av att driva projekt är meriterande. Du är proaktiv och självgående, och bidrar till en god arbetsmiljö och en trevlig stämning på arbetsplatsen.

Låter detta som du?

Tveka då inte att skicka din ansökan tillsammans med ditt CV redan idag. Intervjuer kommer att genomföras löpande.

Vi ser fram emot din intresseanmälan!

Dela denna jobbannons

Ort

Helsingborg

Anställningsform

Tillsvidare

Sista ansökningsdag

30 juni 2025

Hur söker jag?

Skicka din ansökan tillsammans med ditt CV till jobb.syd@klarabo.se senast den 30 juni.

Om KlaraBo

KlaraBo är ett fastighetsbolag som förvärvar, uppför, äger och förvaltar hyresbostäder. Företaget grundades 2017 med visionen att skapa attraktiva bostäder med rimlig hyra för alla.

Strategin är att i regioner med befolkningstillväxt och stark arbetsmarknad förvärva befintliga bostadsfastigheter liksom mark för nyproduktion.

KlaraBo är en långsiktig fastighetsägare som tillsammans med cirka 75 medarbetare förvaltar runt 7 400 lägenheter i hela landet.

KlaraBo är noterat på Nasdaq Stockholm.

Vår story

Allt började 2017 med visionen att skapa attraktiva bostäder med rimliga hyror för alla.

Mer om oss här

Få koll. Följ oss på LinkedIn!

På LinkedIn publicerar vi ibland lediga tjänster och annat spännande. Följ oss och få koll!

Följ oss här