KlaraBo i Östersund rekryterar Uthyrare

Vill vara med på vår spännande tillväxtresa? Vi söker dig som vill arbeta som uthyrare hos oss! KlaraBo är nu etablerat i Östersund/Torvalla och på Frösön, och vi ser fram emot att rekrytera medarbetare som vill vara med i vårt team och vara en del i vår utveckling. Vi är ett ungt, framåt, kreativt och börsnoterat fastighetsbolag som nu etablerat sig i detta intressanta tillväxtområde.

KlaraBo är ett fastighetsbolag som förvärvar, uppför, äger och förvaltar attraktiva bostäder. Företaget grundades 2017 och agerar över hela landet. Strategin är att i regioner med befolkningstillväxt och stark arbetsmarknad förvärva befintliga bostadsfastigheter liksom mark för nyproduktion. KlaraBo är en långsiktig fastighetsägare som tillsammans med 65 medarbetare förvaltar ca 5400 lägenheter i hela landet. KlaraBo är noterat på Nasdaq Stockholm.

Arbetsuppgifter

I din roll som uthyrare är du underställd förvaltaren i Östersund och ingår i ett team, tillsammans med tre fastighetstekniker. Du kommer att arbeta med hela uthyrningsprocessen av våra lägenheter. Vi har positiv anda, hög servicekänsla och högt tempo. Arbetsuppgifterna är knutna till kontoret i Östersund, i form av att ge kundservice att och svara på olika frågor kring uthyrning. Du kommer att ha tätt samarbete med dina kollegor i teamet och i övriga delar av organisationen, för att tillsammans ge nya och befintliga hyresgäster bästa möjliga service.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av att skapa objektbeskrivningar, sköta införsäljning, boka in och hålla visningar av våra lediga objekt. Du hantera hyresavtal för lägenheter, lokaler, garage, p-platser och förråd, samt tillhörande nycklar och passagebrickor. Du kommer också att utföra besiktningar av lägenheter och svara på diverse frågor från hyresgäster och övriga intressenter. Du bidrar också med en rad administrativa uppgifter såsom att upprätthålla olika register och stötta förvaltare och områdeschef med olika typer av information.

Vem är du?

Vi söker dig som har gymnasieexamen i kombination av erfarenheter från fastighetsbranschen och gärna någon eftergymnasial utbildning, exempelvis till fastighetsmäklare. Du har goda kunskaper inom Office 365, i synnerhet excel. Meriterande är kunskaper inom hyresjuridik och gärna vana av att hantera avtal. Vi uppskattar att du har arbetat med någon form av försäljning, kundtjänst och har god administrativ vana. Du har flytande svenska, såväl i tal som i skrift samt gärna ytterligare språk, främst engelska. Du behöver B-körkort i tjänsten.

Du kommer att trivas i rollen om du är kommunikativ, uppskattar du att ge hög service och att skapa goda relationer, såväl internt som externt. Som person är du också driven, gillar att ta egna initiativ och att leda dina egna processer.

Ansökan och kontakt

Låter det intressant? Du kan enkelt ansöka samt läsa mer om tjänsten här.

Varmt välkommen med din ansökan!

Tillbaka

Om KlaraBo

KlaraBo är ett fastighetsbolag som förvärvar, uppför, äger och förvaltar attraktiva bostäder. Företaget grundades 2017 och agerar över hela landet. Strategin är att i tillväxtregioner förvärva befintliga bostadsfastigheter liksom mark för nyproduktion. Våra nyproducerade bostäder är egenutvecklade och ytsmarta, vilket bidrar till rimliga hyror. Såväl lägenheter som husens gestaltning utformas efter lokala behov i samarbete med kommunen. Nyproduktionen håller hög hållbarhetsstandard, eftersom byggnation sker främst i trä. KlaraBo är en långsiktig fastighetsägare.

Läs mer om oss

© KlaraBo Sverige AB 2021 | GDPR | Cookies